Broadway, birthday and amazing diner

7 november 2019 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Hoi hoi allemaal,

Eefke en ik (Hanneke) zitten weer op het vliegveld. Aan onze reis is bijna een einde gekomen en we hebben een fantastische tijd gehad.

Dinsdagochtend hebben we het Friends appartement opgezocht waar nooit opnames zijn gemaakt. Maar toch wel grappig om dit in het echt te bewonderen. Sommige mensen hadden er een speciale friends outfit voor aangetrokken. Verder was Greenwich aardig uitgestorven op het moment dat wij er waren. Je ruikt de stank die wij roken in Greenwich niet als je naar Friends kijkt, maar een lekker luchie hing er niet. Onze weg vervolgde en we gingen op zoek naar een bagel. We kwamen uit in de Chelsea market en daar hebben we bij een grappig bakkertje een overheerlijke bagel gegeten. Daarna stond de high line op het programma. Dit is een oude trambaan waar je nu overheen kan lopen en je jezelf kan omringen met groene planten. Hoe verder we liepen hoe minder groen je zag aangezien je vooral gefoccust was op mensen in halen en zigzaggen. Maar ondanks dat was het leuk om weer even wat natuur te zien.

Na de high line gingen we weer naar de plek waar de stroomkosten niet te overzien zijn....... Jullie weten nu vast al welke plek ik bedoel. Heel goed Times Square! Jaja we konden weer aansluiten in de rij maar deze keer stonden we voor iets anders in de rij dan voor de beveiliging op het vliegveld. We stonden namelijk in de rij voor BROADWAY tickets!!!! Mensen willen je stapels folders toegooien en ze denken vast dat we het geld hebben om naar 10 shows te gaan, maar wij moesten al ons geld bij elkaar schrapen voor 1 kaartje. Maar wel een kaartje voor een te gekke show, namelijk.......... OKLAHOMA!

Het verhaal gaat over een jonge vrouw die op een boederij woont met haar tante en twee mannen, een boer en een cowboy, die vechten om haar hart en het speelt zich af in het westen. Voor ons was er nogal veel herkenning. Zo droeg de cast kleding die sommigen in Iowa ook droegen, werd er gedanst zoals wij hadden geleerd bij Swingdance en pelden ze de maiskolven precies zoals wij dat deden. Het was alsof we weer terug waren in Iowa! En in de pauze mochten we zowaar het podium op komen om cornbread en soep te halen! Ik (Eefke) heb al wel wat musicals gezienaar dit was een compleet nieuwe ervaring! Het was al met al een fantastische avond!

Woensdag namen we de metro naar Coney Island waar we naar het Luna Park gingen. Het Luna Park is een attractiepark dat aan het strand ligt. Maar toen we daar aankwamen was het park gesloten en zag het er verlaten uit. Dus besloten we langs de zee te lopen in het zonnetje. Ik (Eefke) vond het wel bijzonder dat zo'n stad als New York naast metershoge wolkenkrabbers ook strand heeft! Het was heerlijk om even uit te waaien.

Vervolgens namen we de metro terug en dat was nogal een ervaring. Halverwege stopte de metro ineens en stonden we stil in een tunnel want het noodsignaal was afgegaan. Na een half uur gewacht te hebben kwamen we eindelijk aan in Manhattan en kon het souvenirshoppen beginnen.

En naast het souvenir shoppen hadden we nog een ander doel. Op de foto met de naked cowboy. Ik (Hanneke) hoopte dat ie happy birthday zou spelen, maar net op deze heugelijke dag was de naked cowboy in geen velden of wegen te bekennen. Gelukkig hoefde ik me er niet minder jarig door te voelen, want met een birthday girl haarband ben ik door allemaal random mensen gefeliciteerd. Tot in de wc aan toe. En mijn verjaardagsdiner was ook echt te gek! We gingen naar Ellie's Stardust waar alle waiters en waitressen zingen. Het was een soort tweede broadway show waar we zelf deel van uit maakten. Ook heeft het hele restaurant mij toegezongen en bij het dessert mocht ik nog een kaarsje uit blazen. Een verjaardag die ik nog niet eerder meegemaakt heb. Ook ik (Eefke) wist niet watmij overkwam. Ik had er wel van gehoord maar had geen idee hoe het precies zou zijn. Ik ben ontzettend fan van muziek en musicals dus dit vond ik echt fantastisch! Ik kon haast niet mij concentreren op een gesprek want ik was zo snel afgeleid door de zingende obers. En toen ze One Day More van Les Miserables gingen zingen, ging ik helemaal uit mijn dak want dat is één van mijn favoriete nummets uit die musical. Als ik in New York zou wonen dan zou ik er wel elke dag heen willen!

En daar zitten we dan over ruim een uur bevinden we ons weer 7,5 uur in de wolken. We gaan het hier missen, maar we kunnen ook niet wachten om uit de deur te komen op Schiphol. (Al is 6.00 uur wel een beetje vroeg). Goodbye America hello Jetlag!

1. Anna Marie:
    8 november 2019
    Een veilige thuisreis gewenst en heel veel sterkte en succes met afkicken.
    En super bedankt dat ik mocht meegenieten van jullie geweldige, vaak hilarische belevenissen.
    Jullie hebben genoten maar ik dus ook! 😊