Halloween on the airport

1 november 2019 - Palatine, Illinois, Verenigde Staten

Hello everybody,

Daar zitten we dan. Gescheiden van elkaar. Mirthe in Denver en Eefke en ik (Hanneke) in Chicago.

Hoe zijn we daar zo gekomen? We nemen je mee in ons avontuur. Vanochtend stonden we vroeg op om eerst een laatste ontbijt te hebben. Ik (Eefke) en Hanneke hadden een laatste ontbijt met de Koreaanse studenten als laatste afscheidmoment en daarna pakten we de laatste spullen, deden een laatste tour in de kou over campus om nog wat dingetjes te regelen en daarna vertrokken we dan eindelijk naar Sioux Falls Airport. Daar aangekomen stond ons een onaangename verrassing te wachten hoewel deze voor mij (Eefke) niet geheel onverwachts kwam aangezien het vliegen tot nu toe nog niet echt op rolletjes is gegaan. En ja hoor, onze vlucht was vertraagd wegens een sneeuwstorm. En zo begon het lange wachten. Om dit wachten wat leuker te maken, hielden we pauzes waarbij het vliegveld verkend werd en er gebeld werd met het thuisfront. Een aangezien het Halloween was, hebben we zowaar ook nog een verkleedsessie gedaan. Na 5 uur gewacht te hebben konden we, Hanneke en ik (Eefke) het vliegtuig naar Chicago in. Mirthe moest helaas nog wat langer wachten voor haar vlucht via Denver aangezien haar originele vlucht niet ging.

Ik (hanneke) ben al niet zo heel erg van het vliegen en het idee dat we gingen landen in de sneeuw maakte dit er niet beter op. Gelukkig hadden we wat afleiding door het kijken van Friends en na ruim een uur stonden we weer aan de grond. We konden al vrij snel onze nieuwe gate vinden en we hadden beide het vertrouwen dat we rond middernacht in New York zouden aan komen. Maar niets is minder waar na een salade van MacDonalds (ja een salade want ik eet hier teveel) kwamen we tot de ontdekking dat onze vlucht pas de volgende dag zou gaan.

En toen gebeurde er iets heel speciaals. Een ontzettend aardige vrouw bood ons een slaapplek aan. We voelden on hierbij helemaal op ons gemak en nu liggen Eefke en ik (Hanneke) knus op een twijfelaar met onze wekkers op 4.45 am. Hopen dat we morgen meer geluk hebben.

Ik (Mirthe) ben ook niet zo'n groot fan van vliegen, dus ik was maar al te blij dat ik niet richting de sneeuw hoefde. Alleen was er een piloot die mij vertelde dat er ook sneeuw in Denver ligt. Hier is de sneeuwstorm al eerder geweest en de landingsbanen waren al weer vrij dus er zouden geen problemen moeten zijn. Mijn vlucht naar Chicago was volledig gecanceld en ik had een nieuwe vlucht gekregen richting Denver en dan uiteindelijk naar New York. Er waren voor mij nog twee mogelijkheden. Ik stond namelijk op standby voor een vlucht naar Denver om 13.40 uur. Dit houdt in dat als er mensen niet op komen dagen dat ik dan mee zou kunnen. Nu stonden er 3 mensen op standby en waren er maar twee plekken vrij in het vliegtuig. Dus helaas kon ik niet om half 2 al mee naar Denver. Dit betekende dat ik pas om 16.50 uur naar Denver zou vliegen en daardoor mijn andere connectie zou missen, maar hier was gelukkig al rekening mee gehouden. Ik had namelijk op 3 verschillende vluchten een stoel, zodat ik sowieso naar New York zou komen. De vlucht naar Denver verliep rustig en op Denver heb ik zelfs even van de sneeuw kunnen genieten, want we moesten buiten op onze handbagage wachten. Nu is het 21.00 uur en moet ik nog tot 23.05 uur wachten tot ik kan boarden en naar New York kan vliegen. Ik zal dan uiteindelijk om 5.19 uur aankomen op Newark (wel een ander vliegveld dan gepland, maar deze ligt dichterbij het appartement, dus dat komt eigenlijk wel mooi uit). Nu is het dus nog 2 uur wachten, maar ik heb er al 2 uur opzitten, dus ik denk dat dat wel goed moet komen. Wel heb ik een mooi uitzicht op het vliegveld waar van alles gebeurd.

1. B.H de Groot:
    1 november 2019