Classes and American Football

30 augustus 2019 - Sioux Center, Iowa, Verenigde Staten

Jullie konden het gisteren al lezen, maar wij zijn compleet. Mirthe is gearriveerd en we hopen dat de jetlag gaat meevallen maar we zullen het zien.

We hebben met z'n drieën al een tripje gehad naar de walmart. Ja de supermarkt is inderdaad een trip voor internationale studenten, want op woensdag rijdt de Dordt bus voor en gaan we met andere studenten naar de Walmart. (Leuk weetje: Je kan je ook laten vaccineren bij de Walmart. Lekker in een blauw hokje wat totaal niet hygiënisch is. ) Wat wel even omdenken is voor ons is dat we voor meerdere dagen maaltijden moeten plannen. Onze roommates willen ons ook vaak wel rijden, maar daar willen we allemaal niet te veel afhankelijk van zijn. Want wij zijn strong independent women. In Nederland kennen we nog de woensdag gehaktdag, hier is het gehaktweek. Macaroni met gehakt, aardappelen met gehakt en groente en vanavond staat (je kan het al wel raden) weer gehakt op het programma. Misschien dat het volgende week de kipweek wordt, maar daar moeten we het nog even over hebben.

Ook kwamen onze Nederlandse roots weer naar boven en wel om het volgende..... Gratis t-shirts. We konden deze t-shirts krijgen voor de big American football game. En dit is groots hier. Dus T-shirts aan en gaan met die banaan op naar de wedstrijd. De tribune was zwart en geel gekleurd en iedereen was excited voor de eerste game. De wedstrijd begon en de grootste uitdaging was om te zien waar die bal heen ging. En we kunnen jullie vertellen, dat is met Nederlands voetbal wel makkelijker dan met American Football. Het ging zo snel en het enige wat je zag was een stapel jongens. Vervolgens werd de tijd weer stopgezet en ging iedereen weer klaar staan. Van de twee uur dat we keken was er ongeveer één uur echt activiteit op het veld. We snapten er niet heel veel van of eigenlijk gewoon helemaal niks, maar we hadden in elk geval goed uitzicht op goed gespierde kuiten, spierballen en de sexy bilpartij. Ook de typische Amerikaanse walvis was aanwezig.

Ohja, we zijn ook nog met serieuze dingen bezig geweest. Zo hebben we Leendert van Beek ontmoet die vloeiend Nederlands tegen ons sprak. Hij schijnt ook erg actief te zijn op facebook, want we hebben al een vriendschapsverzoek ontvangen. Ook zijn we naar de stageschool geweest en hebben we onze stagebegeleiders ontmoet en een tour gekregen door de hele school van Tim van Soelen, hij regelt onze stage. Hij en zijn vrouw hebben ons uitgenodigd om zondagavond bij hen te eten. Zij zijn ook onze international family friends, of te wel, ons gastgezin waar we af en toe uitgenodigd zijn om te komen eten.

First American Football game ever!

1. B.H de Groot:
    31 augustus 2019
    Mooie belevenissen geniet ervan.
  2. Anna Marie:
    31 augustus 2019
    Hahaha weer gezellig om mee te genieten van jullie belevenissen.
    Beeldend hoe je de sporters beschrijft. Ik zie ze meteen voor me....
    En nog een vraag: waarvoor zou je je laten inenten in Amerika?
    Graag tot de volgende keer. Ik zie ernaar uit! 😂🤗